دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای دیگر

دلار آمریکا در برابر ارزهای دیگر به پایین‌ترین سطح سه ماهه خود رسید و سپس تثبیت شد. این کاهش در حالی رخ داد که معامله‌گران همچنان به فروش دلار قبل از انتشار داده‌های تورم ایالات متحده و منطقه یورو در این هفته ادامه می‌دادند.

شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر شش ارز اصلی اندازه‌گیری می‌کند، روز سه‌شنبه به 103.2 رسید و حدود 0.1 درصد افزایش یافت. این شاخص در مسیر کاهش بیش از 3 درصد در نوامبر قرار دارد که بدترین عملکرد آن در یک سال است.

سایمون هاروی، رئیس تحلیل FX در Monex Europe، گفت: “بازارها به دنبال پیشی گرفتن از موضوع بعدی بزرگ هستند: کاهش نرخ بهره، شرایط بهتر برای دارایی‌های پرریسک و دلار ضعیف‌تر. اما همانطور که امروز صبح دیدیم، این موضوع شروع به از بین رفتن کرده است.”

در کوتاه‌مدت، معامله‌گران به احساس کلی در بازارها توجه می‌کنند. تجارت بزرگ این ماه، خرید سهام و فروش دلار بوده است. همچنین، معامله‌گران به سطوح روان‌شناختی توجه دارند. یورو در برابر 1.0960 دلار مقاومت می‌کند و هر بار که به این سطح نزدیک می‌شود، فروش می‌شود.”

یورو و پوند به طور کلی ثابت بودند. یورو در 1.095 دلار و پوند در 1.26 دلار معامله می‌شدند. هر دو ارز در حدود بالاترین سطح خود در حدود سه ماه قرار داشتند.

انتظارات بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو در حال پایان دادن به چرخه افزایش نرخ بهره است، نیز فشار نزولی بر دلار وارد کرده است. معاملات آتی نرخ بهره ایالات متحده نشان داد که حدود 25 درصد احتمال دارد که فدرال رزرو در مارس کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

معامله‌گران اکنون به شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است، توجه دارند. این شاخص قرار است روز جمعه منتشر شود.

PCE همچنین مجموعه‌ای از رویدادهای اقتصادی کلیدی دیگر را در این هفته به پایان می‌رساند. این رویدادهای دیگر عبارتند از: انتشار داده‌های تورم اولیه از اقتصادهای بزرگ منطقه یورو، انتشار داده‌های شاخص مدیران خرید (PMI) چین و تصمیم OPEC+.

OPEC+ پس از به تعویق انداختن نشست سیاستی خود تا روز پنجشنبه، به دنبال افزایش کاهش تولید نفت است.

ین ژاپن در 148.63 در برابر دلار ثابت ماند. این ارز در حال بهبود از سطح 152 در برابر دلار است.

فرانک سوئیس نیز در 0.8810 در برابر دلار ثابت ماند.

دلار استرالیا به طور خلاصه به بالاترین سطح چهار ماهه خود در 0.6632 دلار رسید.

دلار نیوزلند نیز به طور موقت به بالاترین سطح خود از 10 آگوست در 0.6114 دلار رسید. اما سپس به عقب برگشت. بانک مرکزی نیوزلند جلسه سیاست پولی خود را در روز چهارشنبه برگزار می‌کند و انتظار می‌رود که نرخ بهره را برای چهارمین بار متوالی در سطح 5.50 درصد نگه دارد.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای دیگر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا