تجارت بازار های مالی : سفر تحول آفرین 20 سال گذشته

تجارت فارکس یا ارز خارجی پویاترین و نقدشونده ترین بازاری است که در آن ارزها در سطح جهانی خرید و فروش می شوند. طی دو دهه گذشته، معاملات فارکس دستخوش تحولی چشمگیر شده و از یک سیستم سنتی و متمرکز به یک سیستم دیجیتال و غیرمتمرکز تغییر کرده است. این مقاله از نزدیک به سیر تحول معاملات فارکس در 20+ سال گذشته نگاه می‌کند و مسیر آن را به عصر دیجیتال ترسیم می‌کند.

 

آغاز فروتن

معاملات فارکس همانطور که می دانیم در سال 1971 و با ظهور NASDAQ به عنوان اولین بازار سهام الکترونیکی جهان آغاز شد. با این حال، از نظر عملی، تجارت از پیشرفت دور بود. سپس، معامله‌گران فرم‌های سفارش خرید و فروش را که به صورت دستی پر شده بود، در کبوترچاله‌هایی که در گودال معاملاتی قرار داشتند، دریافت کردند. ارتباط تلفنی گسترده بین تجار، خریداران و فروشندگان به دنبال داشت. ساعت ها طول کشید تا سفارش دهید. صنعت هوس تحول داشت.

 

تحول بزرگ

نه سال به جلو، در دهه 1980، دنیای تجارت شاهد ظهور سیستم های تجارت الکترونیکی بود. توماس پیترفی، یک کارگزار مشهور سهام، در ایجاد اولین پلت فرم معاملات الکترونیکی اوراق بهادار مشارکت داشت. این یک لحظه مهم برای معاملات فارکس بود، که شیوه های سنتی را کنار گذاشت و به شیوه های معاملاتی مدرن تر و الکترونیکی تر تغییر کرد.

 

بعداً، در دهه 1990، رونق دات کام پیشرفت‌های تکنولوژیکی بی‌سابقه‌تری را به همراه داشت و معامله‌گران خرده‌فروش را برای ورود به بازار انحصاری فارکس توانمند کرد. اما کاتالیزور این تحول چه بود؟

 

ظهور شبکه های ارتباط الکترونیکی (ECNs) چهره تجارت ارز را تغییر داد. به لطف این تحولات، معامله گران خرده فروشی توانستند به طور یکپارچه به بازارهای بین بانکی از طریق بورس دسترسی داشته باشند و برای اولین بار از اسپردهای محدودتر، قیمت گذاری بهتر، اجرای سریع تر و شفافیت بیشتر بهره مند شوند. دوران جدیدی در حال طلوع بود.

 

دوران جدید

از ECN ها، جهش در طول سال ها تا هزاره 3، نوآوری های بیشتر و مشارکت بیشتر در بازار معاملات ارز از ویژگی های بارز اوایل دهه 2000 بود. همه اینها به لطف اینترنت، شبکه بزرگ جهانی که همه چیز و همه را متصل نگه می دارد!

 

ورود اینترنت، تجارت فوری را ممکن کرد. معامله گران، بدون توجه به اینکه در کجای جهان بودند، برای شروع به سادگی باید رایانه شخصی خود را روشن کرده و وارد پلتفرم شوند. اکنون بود که فناوری های نوآورانه معاملاتی مانند پلتفرم های متاتریدر وارد بازار شدند.

 

ورود MetaTrader 4 در سال 2005 مشتاقانه توسط صنعت و یک رویداد پیشگامانه منتظر بود. برای اولین بار، معامله گران خرده فروشی می توانستند به صورت شبانه روزی، در بازه های زمانی و بازارهای متعدد معامله کنند. تجارت فارکس در حال جهانی شدن بود.

 

بین سال‌های 2005 تا 2010، سیستم‌های معاملاتی خودکار و پلت‌فرم‌های موبایل صنعت را تکان دادند. اگر اینترنت معامله گران را در چند میلی ثانیه با بازارهای مالی مرتبط کند، فناوری تلفن همراه بازارهای مالی را در دست معامله گران قرار می دهد.

 

با بارگیری ساده یک برنامه، می‌توان به هزاران کلاس دارایی و فرصت‌های فراوانی به همان روشی که در رایانه رومیزی خود دسترسی داشت، دسترسی داشت. اکنون که به عنوان یک هنجار در نظر گرفته می شود، ظهور فناوری تلفن همراه یک تغییر لرزه ای در فضای فارکس ایجاد کرد. این یک زنگ بیدارباش بود برای کارگزارانی که مجبور بودند تغییرات را بپذیرند و اول از همه به موبایل تبدیل شوند.

 

سال‌های 2009 و 2010 شاهد گسترش پلت‌فرم‌های تجارت اجتماعی بود که معامله‌گران را قادر می‌سازد تا استراتژی‌ها یا معاملات معامله‌گران با تجربه‌تر را دنبال کرده و کپی کنند و در عین حال اشتراک دانش را در یک محیط جامعه محور تقویت کنند.

 

سال 2010 همچنین شاهد توسعه متاتریدر 5 بودیم. با تکیه بر میراث متاتریدر 4، این بچه جدید در بلوک دسترسی به هر دو محصول OTC مانند فارکس و CFD و سهام را با هزینه کم تسهیل کرد.

 

به موازات آن، ارزهای رمزنگاری شده نیز با بیت کوین و اتریوم در حال افزایش بودند. پرش از اوج رکورد به پایین ترین سطح در عرض چند روز. کریپتوها که از توجه میلیون‌ها معامله‌گر در سطح جهان برخوردار بودند، به زودی به کلاس دارایی‌های ضروری بعدی در خط لوله کارگزارانی تبدیل شدند که به دنبال دستیابی به علاقه‌مندان به کریپتو در سراسر جهان هستند.

 

دنیای جدید شجاع

همه این تغییرات جزر و مدی فرصت ها و چالش هایی را برای کارگزاران آنلاین ایجاد کرد. برای جذب و حفظ معامله‌گران، شرکت‌های کارگزاری مجبور بودند راه‌هایی برای تنوع بخشیدن به پیشنهادات خود بیابند. یکی از این کارگزاران AAAFx است.

 

در فضای تجارت آنلاین به مدت 14 سال، AAAFx یکی از پیشکسوتان صنعت است. با تمرکز بر نوآوری، معامله گران را در قلب عرضه خود قرار می دهد. کارگزار برای هر نیازی یک پیشنهاد مناسب ارائه می کند.

 

AAAFx دسترسی به بیش از 70 جفت ارز اصلی، فرعی و عجیب و غریب را در پلتفرم های MetaTrader 4 و MetaTrader 5 خود در هر دستگاهی فراهم می کند. در کنار این موارد، معامله‌گران همچنین می‌توانند به تعدادی جفت مبتنی بر رمزنگاری دسترسی داشته باشند و از قرار گرفتن در معرض این دارایی‌های بسیار ارزنده، و همچنین CFD در سهام، کالاها و شاخص‌ها لذت ببرند.

 

AAAFx با استقبال از معامله گران در تمام سطوح، به تجارت بدون کمیسیون خود در فارکس افتخار می کند. این کارگزار دسترسی به سه نوع حساب را فراهم می کند که بر اساس پیشنهاد ECN خود ساخته شده اند. این پیشنهاد که برای پاسخگویی به هر بودجه ای طراحی شده است، بر روی اسپردهای نازک تیغ، و مزایای دیگر مانند تجارت خرد، کارمزد صفر برای سپرده ها و برداشت ها و موارد دیگر تمرکز دارد.

 

ابزارهای معاملاتی مانند ماشین حساب های معاملاتی و دسترسی خودکار به معاملات اجتماعی از طریق ZuluTrade، یکی از قدیمی ترین پلتفرم های تجارت اجتماعی، به معامله گران اجازه می دهد تا تجارت فارکس را با توجه به اهداف خود به روش های مختلف کشف کنند.

 

در چارچوب چشم انداز مالی به سرعت در حال تحول، با ظهور فناوری ها و روندهای جدید، AAAFx به عنوان یکی از کارگزاران کهنه کار که می تواند آزمون زمان را پشت سر بگذارد برجسته می شود. با پیشنهاد گسترده که به معامله گران امکان آزادی انتخاب در بین طبقات دارایی های مختلف را می دهد، یکی از کارگزارانی است که ارزش دارد کاوش.

 

 

قراردادهای معاملاتی برای تفاوت (CFD) در حاشیه دارای سطح بالایی از ریسک است و ممکن است برای همه سرمایه گذاران مناسب نباشد. قبل از تصمیم گیری برای معامله CFD، باید اهداف تجاری، سطح تجربه و ریسک پذیری خود را به دقت در نظر بگیرید. این امکان برای شما وجود دارد که زیان هایی را تحمل کنید که بیش از سرمایه سرمایه گذاری شده شما باشد، بنابراین نباید پولی را که توانایی از دست دادن آن را ندارید سپرده گذاری کنید. لطفاً مطمئن شوید که خطرات را به طور کامل درک کرده اید و مراقبت مناسب برای مدیریت آنها انجام دهید.

1 دیدگاه دربارهٔ «تجارت بازار های مالی : سفر تحول آفرین 20 سال گذشته»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا