S&P 500 در سال 2023 به بالاترین سطح بسته می شود زیرا پاول شرط بندی های اوج نرخ را تقویت می کند

نیویورک (رویترز) – ایالات متحده در حالی که سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، این دیدگاه را تقویت کرد که نرخ‌های اصلی سیاستی به اوج خود رسیده‌اند، سهام‌ها افزایش یافتند و S&P در روز جمعه، بالاترین بسته شدن سال خود را ثبت کرد.

هر سه شاخص عمده سهام ایالات متحده، با حمل و نقل های حساس اقتصادی و سهام کوچک که از قوی ترین سودها برخوردار بودند، پیشرفت کردند.

“این بخش‌ها – دوره‌ای‌ها – منفورترین بخش‌های بازار از سال تا به امروز هستند، (و آنها) بخش‌هایی هستند که پیشرو هستند” اسکات لدنر، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Horizon Investments در شارلوت، کارولینای شمالی گفت. “در روز اول دسامبر، زمانی که همه به دنبال یک رالی بابانوئل هستند، احتمالاً کمی وزن اضافی به همراه دارد.”

“اگر دسامبر با قدرت شروع شود، مردم را وادار خواهد کرد که سوار بر کشتی شوند و این رالی را تعقیب کنند.” لدنر افزود.

هر سه شاخص برای پنجمین درصد افزایش هفتگی متوالی خود ثبت کردند. روز پنج‌شنبه، آن‌ها یک ماه بنری را جمع‌بندی کردند که در آن S&P 500 و نزدک بیشترین افزایش درصدی یک ماهه خود را از جولای 2022 به ثبت رساندند. داو در بالاترین سطح خود از ژانویه 2022 بسته شد.

پاول در اظهارات آماده شده، اذعان کرد که بانک مرکزی باید “با دقت به جلو حرکت کند”. در بحبوحه نشانه‌هایی از نرم شدن اقتصادی، زیرا خطرات ناشی از تشدید بیش از حد و کم‌تر سیاست‌های پولی آن در حال متعادل‌تر شدن است.

“اوایل هفته، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، یکی از بزرگ ترین شاهین های فدرال رزرو، گفت با کاهش تورم، نرخ ها را کاهش خواهیم داد”. لدنر گفت. “بازار فکر می کرد که پاول علیه این اظهارات فشار می آورد، و او این کار را نکرد.

“(پاول) بازار را برای کاهش نرخ در سال آینده آماده می کند.”

داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که تولید ایالات متحده همچنان به انقباض ادامه می‌دهد، زیرا کارخانه‌ها با کاهش سفارش‌های جدید، کاهش موجودی‌ها و فشار نیروی کار دست و پنجه نرم می‌کنند.

میانگین صنعتی داوجونز 294.61 واحد یا 0.82 درصد افزایش یافت و به 36245.5 رسید، S&P 500 26.83 واحد یا 0.59 افزایش یافت. ٪، در 4,594.63 و Nasdaq Composite با 78.81 امتیاز یا 0.55 درصد در 14305.03 افزایش یافتند.

در میان 11 بخش عمده S&P 500، املاک و مستغلات بیشترین درصد افزایش را داشتند، در حالی که خدمات ارتباطی تنها کاهش را تجربه کردند.

Pfizer (NYSE:PFE) 5.1% کاهش یافت زیرا داروساز برنامه‌های خود را برای پیشرفت دوبار کنار گذاشت. -نسخه روزانه داروی خوراکی کاهش وزن دانوگلیپرون وارد مطالعات در مراحل آخر شد و ورود آن به بازار سودآور را به تاخیر انداخت.

سهام علی بابا در فهرست ایالات متحده (NYSE:BABA) پس از کاهش ارزش سهام غول تجارت الکترونیک توسط مورگان استنلی، 1.2 درصد کاهش یافت.

Marvell (NASDAQ:MRVL) پس از اینکه پیش‌بینی درآمد سه‌ماهه چهارم سازنده تراشه کمتر از تخمین‌های Street بود، فناوری ۵.۳ درصد کاهش یافت. .

Ulta Beauty (NASDAQ:ULTA) پس از اینکه خرده‌فروش لوازم آرایشی پایین‌تر از پیش‌بینی فروش خالص سالانه خود را افزایش داد و پائولا اویبو نامید، 10.8 افزایش یافت. مدیر مالی جدید آن.

Paramount Global به دنبال گزارشی که شرکت رسانه ای و اپل (NASDAQ:AAPL) درباره بسته بندی خدمات پخش خود با تخفیف بحث کرده اند، 9.8 درصد افزایش یافت. .

مشکلات پیشروی با نسبت 5.93 به 1 از نزول در NYSE بیشتر بود. در نزدک، نسبت 3.32 به 1 به نفع پیشروان بود.

 

S&P 500 59 رکورد جدید در 52 هفته و یک پایین ترین سطح جدید را ثبت کرد. نزدک کامپوزیت 106 اوج جدید و 82 کاهش جدید ثبت کرد.

حجم مبادلات ایالات متحده 12.34 میلیارد سهم بود، در حالی که میانگین 10.58 میلیارد برای جلسه کامل در 20 روز معاملاتی گذشته بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا